T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KÜTAHYA / MERKEZ - Devlet Hatun Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Uygulama Anaokulu

MİSYON

Özgün, yaratıcı, güvenli ve sevgi dolu bir ortamda çocuklarımızın var olan yeteneklerinin ortaya

çıkmasına ve gelişmesine yardımcı olmak, benlik kavramının gelişmesine katkıda bulunmak,

öğrenmeye ilgi uyandırmak, bilişsel, sosyal, dil, psikomotor becerilerinin gelişimini desteklemek

koşuluyla; Atatürk İlke ve İnkılapları doğrultusunda milli değerlere sahip, kendi düşüncelerini de

özgürce ifade edebilen bireyler yetiştirmek.

VİZYONUMUZ

Kendine güvenen,kendi başına karar verebilen,öğrenme isteği duyan,yaratıcı,aklın ve bilimin ışığında kendini tanıyan,meraklı,aktif ve neşeli,saygı,sevgi,hoşgörü,dostluk ve barış ruhu içinde paylaşmayı öğrenen bireyler kazandırmaktır.

FELSEFEMİZ

 Amacımız, çocukların ahlaki, fiziksel ve zihinsel gelişimlerini desteklemektir. Bireyler şefkat, destek ve saygı gördükleri bir toplumda başarılı olurlar. Eğitim-öğretim programımız, öğrenci merkezli ve bağımsız öğrenmeyi vurgular. Programımız, öğrencilerin, bilgilerinden ve akademik becerilerinden yararlandıkları sorgulama yoluyla, zihinsel disiplin kazanmalarını sağlar. Öğrencilere, davranışlarının sorumluluklarını üstlenmeyi ve kendi öğrenimlerine ilişkin planlar yapmayı öğretir. Merakı, araştırmayı, keşfi teşvik eden öğrenme ortamları ve kaynaklar sağlarız. Öğrenciler, öğretmenler ve veliler, okulun yaşamına ve misyonun gerçekleştirilmesine katılarak kendini yaşamboyu öğrenmeye adamış bir topluluk haline gelmeye teşvik edilirler.

Programımız ;çocukların zihinsel, bedensel, sosyal ve duygusal gelişimlerini desteklemek üzere temellendirilmiştir.

DEĞERLERİMİZ

  • Sevgi ve Şefkat
  • Sabır ve Hoşgörü
  • Tarafsızlık
  • Doğruluk ve Dürüstlük
  • Güven
  • İşbirliği
  • Açıklık
  • İletişime açıklık
  • Değişime Açıklık
  • Eleştiriye Açıklık
  • Öneriye Açıklık
  • Paylaşıma açıklık

 

 OKULDA BİR GÜNÜMÜZ

 

SERBEST    ZAMAN     ETKİNLİĞİ
Gün her sabah "serbest zaman etkinliği" adı altında bir saatlik oyun uygulaması ile başlar. Çocuk bu etkinlik sırasında ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda kendi kendine karar alma, aldığı kararı uygulama ve bu uygulamanın sonuçlarını görme fırsatı bulur. Çocuğun karar alma, aldığı kararları uygulayabilme ve zamanını uygun şekilde ortaya kullanabilme alışkanlıklarının geliştirilmesi hedeflenmektedir. Çocuk yaratıcılığı kullanarak, sorun çözme, sosyal ilişkiler kurma deneyimlerini yaşar. Çocukların serbest zaman etkinliklerinde yaptıklarını sözlü ifade ederken dil gelişimine katkı sağlanır onların yaptıkları ile ilgili değerlendirme yapmalarına fırsat yaratır.  

TÜRKÇE     DİL   ETKİNLİĞİ 
Çocukların dil gelişimini ve Türkçe'yi düzgün kullanmalarını sağlamak, bu yolla kendilerini ifade etmelerine imkan tanımak ve çevre ile etkileşimlerini kolaylaştırmak için günlük planda yer alan bu faaliyetlerde şarkılar, şiirler, tekerlemeler söyleyip, parmak oyunları oynanır, bilmeceler sorulup, dramatizasyonlar yapılır. Çocukların gelişim düzeylerine, ilgi ve ihtiyaçlarına göre belirlenen konularla onların eski bilgileriyle yeni bilgilerini birleştirmelerine olanak sağlanır. Çocuklarda öğrenme merakı ve isteği uyandırılır. Anadili ve ünite etkinliklerinde çocuklar dinleme, paylaşma, sıra bekleme, fikir belirtme ve kalabalık ortamda bulunmayı, bazen lider, bazen    de    izleyici      olmayı öğrenirler.  

OYUN   ETKİNLİĞİ 
Çocuklarla iletişim kurmanın onların dünyasını paylaşmanın bir çok yolu vardır. Oyun bu yolların en doğalıdır. Çocuğun en ciddi uğraşı oyundur. Çocuk öğrenebildiklerinin büyük bir kısmını oyun yoluyla öğrenir.Oyun çocuğun eğlenmesinin yani sıra fiziksel, sosyal,zihinsel,duygusal        akanlarda desteklenmesini    sağlar.   

MÜZİK      ETKİNLİĞİ 
Çocuklarla eğlenerek ritim duygusunu aşılama,farklı müzik aletlerini tanıma ve kullanmalarına ortam sağlama, ses ve hareketlerle müzik duygusunun gelişmesine yardımcı olmak, bu alanda yeteneği olan çocukların keşfine katkı sağlamak amacıyla müzik etkinliği yapılmaktadır. Değişik yörelere ve kültürlere ait müzikler dinleterek çocuklarda var olan müzik kulağının gelişmesi sağlanır. 

SANAT      ETKİNLİĞİ 
Çocuğun yaratıcı bir biçimde ürün oluşturması,farklı malzemeleri tanıması ve kullanması ,sanata ve yaratıcılıklarına yönelik ilgilerinin uyandırılması hedeflenmektedir.   

KAVRAM    ÇALIŞMALARI                 
Kavram çalışmaları ile çocukların bilişsel gelişimlerinin desteklenmesi sağlanmaya çalışılır. Bunun için gerçek obje ve materyallerle gerekli öğrenme ortamları hazırlanarak çocukların renk, sayı, şekil, uzaysal ve alansal kavramları kazanmaları sağlanır. Çocukları ilköğretim olgunluğu düzeyine ulaştırmak için kavram çalışmalarında somuttan soyuta ve basitten karmaşığa doğru bir yol izlenir.  

OKUMA-YAZMAYA             HAZIRLIK   ÇALIŞMALARI
Çocukların dikkat sürelerini uzatma, verilen yönergeleri anlayarak uygulama, ince kas gelişimini destekleme ve el-göz koordinasyonu geliştirme amacı ile yumuşak malzemeleri şekillendirme, makas tutma, hikaye oluşturma, sesleri tanıma ve çizgi çalışmalarına yer verilir.       

FEN VE DOĞA ÇALIŞMALARI Bu ders saatinde çocukların ilgileri doğrultusunda doğuştan var olan merak duygusunu geliştirmek, neden-sonuç ilişkilerini anlamaya, çevrelerini gözlemlemelerine olanak sağlamak amacıyla; gözlem-inceleme-araştırma-keşfetme ve deneme etkinlikleri düzenlenir. Çocuklar bu etkinlik sırasında öğretmenleri ile birlikte nesne, olay, ya da durumları izler, inceler, keşfeder, dener ve çıkarımlarda bulunurlar.Bu etkinliklerde bilgileri birleştirerek yeni kavramlar geliştirir; dünyayı araştırırken çocuksu bir yolla bilimin temelleri ile tanışırlar. Yine bu saat içerisinde düzenlenen Mutfak faaliyetleri ile çocuklar basit günlük işleri yapabilme, kullanılan malzemeleri tanıma ve yeni tadlar keşfedebilmenin mutluluğunu yaşarlar.   

BAHÇE ZAMANI 
Çocuklar için doğayı tanıma ve inceleme zamanı gibi bu arada bedensel gelişimin desteklenmesine de olanak sağlar. Bahçe çocukların özgürce oynadığı, çeşitli deneyimler yaşayarak korkularını yendiği bir oyun ortamı olarak ta kullanılır.   

Çocukların gelişimi için aile ve okul arasındaki işbirliğine önem veriyor ve bu yolda birlikte ilerlemenin vazgeçilmez olduğunu biliyoruz. Bu bağlamda ailelerin okul ortamına katılımı için çeşitli olanaklar sunuyoruz.

03-04-2017

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 10.01.2014 - Güncelleme: 20.07.2020 16:18 - Görüntülenme: 3350
  Beğen | 6  kişi beğendi